ERA KOMUNIKOWANIA MASOWEGO

Genetycznie wiąże się ona niewątpliwie z wynalazkiem dru­ku, choć sam ten wynalazek nie czynił jeszcze komunikowania masowym, przez długie wieki bowiem książka pozostawała dobrem elitarnym, niedostępnym dla szerszych warstw społeczeństwa. Zastosowanie druku rozszerzyło jednak wiedzę Europejczyków innych kontynentach, narodach i cywilizacjach. Ci, którym dane było poznawać je bezpośrednio, zaczęli odgrywać rolę pierw­szych multiplikatorów, dzieła ich wykraczały poza krąg najbliż­szych znajomych i wędrowały do ludzi, którzy nie znali autorów sami nie uczestniczyli w opisywanych podróżach i odkryciach nowych kultur. W ten sposób powstała nowa relacja: autor — nieznany mu czytelnik, która stała się pierwowzorem dzisiejszej zwielokrotnionej możliwościami technicznymi relacji nadawca — masowy odbiorca.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, Nazywam się Alina Janowska i jestem wykładowcą uniwersyteckim i właścicielką biura rachunkowego, ten blog to forma mojej pasji i chęci podzielnia się z czytelnikami informacjami z kręgów biznesowo ekonomicznych.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.