KOSZTY ZEWNĘTRZNE

Te koszty zewnętrzne jeżdżenia samochodem, określane mianem kosztów społecznych, są tak samo ważne jak pozostałe koszty. Ponieważ jednak kierowcy sami nie ponoszą tych kosztów, są w rzeczywistości subsydiowani przez innych. Tak więc kierowcy będą wykazywali skłonność do nadużywania dróg.Aby zmniejszyć zatłoczenie dróg rząd może nałożyć podatek na benzynę lub rogatkowe za korzystanie z dróg. Kierowcy zmuszeni byliby wówczas do ponoszenia prawdziwych kosztów za korzystanie z dróg i skłaniani byliby do ograniczenia jazdy. Rząd mógłby sprywatyzować drogi, dając nowym właścicielom prawo do ściągania opłat za korzystanie z nich. Takie rozwiązanie dawałoby w istocie ten sam skutek, ograniczając wykorzystanie dróg. Główna różnica polegałaby na tym, że uzyskane wpływy,, trafiałyby bezpośrednio do poszczególnych jednostek zamiast do kasy państwowej – czy byłoby to dobre czy złe zależy od subiektywnej oceny czytelnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, Nazywam się Alina Janowska i jestem wykładowcą uniwersyteckim i właścicielką biura rachunkowego, ten blog to forma mojej pasji i chęci podzielnia się z czytelnikami informacjami z kręgów biznesowo ekonomicznych.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.