WŁAŚCIWE PROPORCJE

Aby z kolei znaczenie i tej metody widzieć we właściwych proporcjach, trzeba stwierdzić, że nie rozwiązuje ona wszystkich problemów badawczych. Jej użycie rodzi nowe problemy, które powstają zawsze wtedy, gdy mamy do czynienia z kryteriami oceny, najczęściej subiektywnymi, trudnymi do zobiektywizowa­nia. Tylko niektóre wartości moralne mają wymiar uniwersalny, moralność jest wszak zjawiskiem społecznym, różnie definiowa­nym w różnych warunkach ideologiczno-ustrojowych i kontek­stach społeczno-klasowych.To, co np. niejeden badacz amerykański uważa za „moralne”, a więc pożądane, niekoniecznie musi być takim dla teoretyka z kraju socjalistycznego czy przedstawiciela Trzeciego Świata. Dla tego pierwszego komunikowanie pozytywnie wartościowane w kategoriach moralnych musi być „wolne” w tradycyjnym dla XIX-wiecznego liberalizmu rozumieniu wolności odpowiadającym standardom amerykańskim.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam, Nazywam się Alina Janowska i jestem wykładowcą uniwersyteckim i właścicielką biura rachunkowego, ten blog to forma mojej pasji i chęci podzielnia się z czytelnikami informacjami z kręgów biznesowo ekonomicznych.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.